05 November 2009

NIZAR VS ZAMBRY : SIAPA MB YANG SAH?

 
Hari ini Mahkamah Persekutuan akan bersidang untuk memutuskan siapa Menteri Besar yang sah bagi Negeri Perak.

Sejak rompakan kuasa di lakukan oleh BN yang diketuai Perdana Menteri beberapa bulan lalu kemelut politik Perak menjadi tidak tentu hala dan caca marba.

Segalanya bukan lagi satu tetapi semuanya 2. 2MB, 2 exco, 2 Speaker dan sebagainya. Semuanya gara-gara BN tamakkan kuasa.

Esok mahkamah akan menentukan siapa MB yang sah. Saya sendiri tidak menaruh harapan yang besar kepada keputusan mahkamah esok. Semua orang kampung sudah tahu keadaan dan situasi serta ketelusan sistem kehakiman di Malaysia.
Yang ini saya tidak mahu mengulas, tuan-puan boleh fikir sendiri.

Namun bagi saya apa pun keputusan esok ianya tidak akan dapat menghapuskan 'dosa' rompakan kuasa tersebut. Rakyat Perak tidak akan memaafkan kepala perompak dan 3 orang penyangak yang menyebabkan politik Perak menjadi berkecamuk seperti sekarang.

Saya yakin hanya satu jalan terbaik untuk selesaikan isu ini iaitu bubarkan DUN serta merta.

Sebab itu sesiapa pun yang akan dinamakan sebagai Menteri Besar yang sah esok, saya sarankan mengadap Sultan serta merta dan pohon perkenan supaya DUN Perak dibubarkan.

Dengan cara itu Insya Allah kemelut ini akan berakhir!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan