22 Ogos 2009

Kata2 Seorang Calon.....


Kemenangan mengukuhkan Kerajaan Pakatan Rakyat

SIASAH: Perasaan diamanahkan lagi menjadi calon

USTAZ SALEH: Saya terharu di atas kepercayaan parti dan bersyukur kepada Allah. Saya sendiri pun tidak menyangka kerana ramai calon lain mempunyai kelayakan tersendiri. Amanah pimpinan ini Insya Allah akan disempurnakan sebaik-baiknya. Berazam untuk memberikan perkhidmatan terbaik jika diberikan kepercayaan.
Sokongan keluarga memberikan semangat.
Bersyukur kerana mereka memahami tugasan dan peranan pimpinan negeri berhadapan dengan banyak cabaran. Dengan semangat dan sokongan anggota keluara ini memberikan keyakinan untuk terus bekerja.Sokongan rakyat pula khususnya di Dun Permatang Pasir, saya lihat ketika ziarah, turun dan berjumpa, respons amat menggalakkan dan cukup menggembirakan. Inilah rasanya petanda dan petunjuk bahawa mereaka akan terus dengan bersama dengan PR.

Telah lama bergerak, jadi kempen lebih mudah.
Ya lebih mudah. Atas kapasiti Salleh Man sehinggakan ada yang berkata, sudah menjadi ikon di sini dah dikenali bahkan di kalangan generasi muda. Hubungan itu timbul kerana kita kerap bertemu dengan semua pihak termasuk golongan pertengahan dan seangkatan dengan saya.

Azam kali ke enam bertanding
Nampak saya bertanding banyak kali kerana kekuatan perjuangan ini tidak pernah berakhir. Kemenangan akan tercapai juga. Inilah kesempatan terbaik untuk terus mendapat mandat dan meneruskan khidmat yang dimulakan oleh Allahyarham Dato’ Mohd Hamdan.

Antara isu utama dan hasrat rakyat
Di sini pinggir bandar, hala tuju yang boleh kita berikan adalah khidmat terbaik kepada pengundi. Taraf ekonomi rakyat tempatan yang perlu digarap. Termasuk merealisasikan perpaduan pelbagai kaum khususnya di Permatang Pasir. Selain itu, dapat bekerjasama mengukuhkan Kerajaan PR di Pulau Pinang ini. Walaupun satu kerusi tetapi tetap dikira sebagai sebagai sebahagian dari kerajaan memerintah. Sebab itu kita mesti pertahankan Permatang Pasir untuk melakukan kesinambungan. Ini perkara penting dan amat perlu kerana akan dapat membantu pertahankan Kerajaan PR.
Peranan media dan peraturan SPR
Kita minta semua pihak termasuk pihak keselamatan agar lebih telus dan ada pertimbangan keadilan. Ini adalah sistem demoktrasi yang diamalkan. Rasanya tidak perlu diulang-ulang. Rakyat sudah bosan dengan perkara ini. Rakyat sudah buat keputusan sendiri. Perubahan akan berlaku juga. Gelombangnya akan ada dan tiba sama ada dalam PRU atau PRK.

Kerjasama komponen PR
Alhamdulillah inilah bentuk kerjasama terbaik. Nampak jelas hubungan keakraban yang hebat. Dari kepimpinan hinggalah ke ahli biasa. Semuanya bekerja kuat. Setinggi penghargaan tahniah dan terima kasih di atas kerjasama yang ditunjukkan oleh semua pihak dalam PR.

Harapan pada pengundi
Saya berharap pengundi setia kepada PR akan terus memberikan sokongan padu sepertimana mereka mengundi bekas YB kita dahulu. Begitu dengan pengundi lain termasuk golongan muda. Mereka tahu hati budi pemimpin kita selama ini.Saya yakin masih ada hubungan hati bersama Allahyarham. Saya berharap mereka memberikan keyakinan sama kepada saya untuk meneruskan khidmat terbaik dan peranan bermakna itu untuk diteruskan, Insya Allah.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan