02 Ogos 2009

PULAU PINANG, 1 Ogos (Hrkh)- Dua orang anggota Unit Amal Pulau Pinang berada dalam kritikal dan enam lagi cedera ringgan di Hospital Sungai Buluh apabila bas ekspres Konsotium terbabas dan terbalik berdekatan Bukit Beruntung pukul 4.00 pagi tadi.
 

Pengarah Unit Amal Pulau Pinang, Norazman Ishak ketika dihubungi berkata, seramai 20 orang anggota Unit Amal menaiki bas berkenaan dari Alma Jaya, Bukit Mertajam menuju ke Kuala Lumpur untuk menghadiri program Mansuhkan ISA anjuran Gerakan Mansuh ISA (GMI) yang akan bermula pagi ini.
Menurut beliau, dua anggota Unit Amal yang masih di bilik kecemasan itu ialah Saudara Abdul Wahab dan Abdul Razak Jaafar.


"Saya harap semuanya bersabar dan berdoa agar kesihatan mereka stabil semula. Manakala saudara mara mereka jangan bimbang kerana kami ada di sisi mereka, " ujarnya.


Jelasnya lagi, kehadiran Yang Dipertua PAS Kawasan Bukit Mertajam, Mohd Saad Ahmad di hospital berkenaan pagi tadi sedikit sebanyak memberikan semangat dan menggangap trajedi itu sebagai satu cubaan untuk menilai ketahanan jiwa.


Sementara itu seorang mangsa, Zawawi Yahya menceritakan, kebanyakan penumpang tertidur ketika kejadian tersebut.


Ujar beliau yang cedera di lutut, siku, paha dan tengkok sebelum terbalik bas terhoyong hayang kemudian melanggar penghadang jalan dan terbalik. Manakala pemandu bas sempat terjun dan melarikan diri.


"Rakan saya memberitahu sebelum terbalik bas terhoyong hayang dan melanggari penghadang jalan kemudian terbalik, "

Derma kilat Pemuda PAS Kawasan Bukit Mertajam diperlukan segara sebanyak RM 10,000.00 untuk pembaiayaan pembedahan rawatan Saudara Razak dan Saudara Wahab yang kritikal di hospital Sungai Buluh .

Minta tindakan segera , kemungkinan besar sekira tidak dibuat pembedahan dalam masa yang terdekat Saudara Razak akan menjadi lumpuh itu adalah maklumat daripada doktor yang merawat beliau . Mereka adalah Unit Amal B.Mertajam untuk bertugas di ISA . Marilah kita memberi sumbangan kadar segera ke akaun Pemuda BIMB- 07016010059732 dan kita doakan mereka selamat .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan